Malin har arbetat som försĂ€ljnings- och marknadschef under hela sin karriĂ€r, frĂ€mst inom den femstjĂ€rniga hotellbranschen, med högt tempo och stort ansvar. Malin delar med sig av de erfarenheter och den kunskap som hon har fĂ„tt under alla hennes Ă„r i utlandet. Om hennes erfarenheter som försĂ€ljningschef för professionella försĂ€ljare, om möten med mĂ€nniskor, via personlig eller telefonbaserad kontakt och mĂ„nga och lĂ„nga relationer med kunder över hela vĂ€rlden. Malin ger dig en nytĂ€nkande möjlighet att tĂ€nka utanför âboxenâ, lĂ€r dig att bjuda pĂ„ dig sjĂ€lv i en balans mellan humor, vĂ€rme och proffsighet.
1.  Malin, vilken Ă€r det bĂ€sta sĂ€lj strategi för produkter eller tjĂ€nster?Â
Man TROR pĂ„ sin produkt eller tjĂ€nst, och det syns vĂ€l nĂ€r man presenterar den för kunden. Han köper din trovĂ€rdighet. Om du sĂ€ger att produkten Ă€r bĂ€st pĂ„ marknaden sĂ„ ĂR den det. Detta Ă€r A och O. Presentationen skall sedan vara mycket professionell gjord sĂ„ att du sticker ut i mĂ€ngden gentemot dina konkurrenter. AnvĂ€nd alla knep du har, var proffsig, var rolig, gör sĂ„ att kunden kommer ihĂ„g just dig.
2.  Hur sĂ€ljer man sin kunskap (t. ex i en anstĂ€llningsintervju) pĂ„ bĂ€sta sĂ€tt?Â
Det allra viktigaste Àr att sÀga att man Àr bra pÄ det man gör. Det Àr svÄrt för oss svenskar med Jante i bagaget, men detta Àr mycket viktigt. Hur skall en potentiell arbetsgivare annars veta hur bra du Àr. Det Àr viktigt att verkligen brinna  för det man gör och vill göra. BlÀnda arbetsgivaren med din personlighet och charm pÄ alla sÀtt och vis.
3.  Vilka Ă€r dina bĂ€sta tips om att bemöta en potential kund?Â
- Googla ordentligt pÄ företaget du skall besöka sÄ du Àr vÀl informerad vem du skall se och vad han eller hon gör.
- Ha en bra och proffsig presentation av din produkt sÄ du sticker ut i mÀngden.
- SÀlj dig sjÀlv, kom ihÄg att kunden köper den försÀljaren han eller hon gillar bÀst och
- Följ upp samma dag och tacka för mötet, vilket mĂ„nga glömmer.Â